Stoltheten er stor hos JM Auto i Arendal etter at Volvo gikk til topps på Norsk Kundebarometer. – Vi er en viktig bidragsyter til at Volvo vant kåringen, sier daglig leder Ove Hagen. Norsk Kundebarometer blir gjennomført av Handelshøyskolen BI, og måler kundetilfredsheten hos 160 bedrifter i rundt 30 bransjer, og totalt er 6446 forbrukere blitt spurt. – Dette er vi utrolig stolte over. Kåringen gjelder jo uansett bransje, og dette er første gangen vi går til topps. Det betyr at vi er målt til å ha mer tilfredse kunder enn for eksempel Flytoget, Vinmonopolet og finn.no, sier Hagen.

Langsiktig innsats
En slik plassering er et resultat av hardt arbeid over tid. – Kundetilfredshet er hellig for oss, og har vært det i mange år. Det tar tid å jobbe med holdninger og å skape kulturer i bedriftene. Vi setter menneske i fokus, og da snakker jeg både om kundene og de ansatte. Vi har det både i hjerte og ryggraden at vi lever av kundene.

Volvo Personlig Service
For Ove Hagen prioriterer nærhet til kunden. – Volvo var først ute med personlig servicetekniker (PST). Så gikk vi videre til Volvo Personlig Service (VPS), der to teknikere jobber sammen i team med nærhet til kunden. Bileiere liker å kunne snakke med dem som har utført service. Med to teknikere går arbeidet raskere, og kundene kan få utført jobben mens de venter.

Lojale kunder
Volvo er også helt i toppen på kundelojalitet. –Det betyr mye å beholde kundene i en tid hvor lojalitet generelt er synkende, sier Hagen. Volvo er et premiummerke med nordiske verdier, og vårt fokus på sikkerhet og praktiske løsninger tilpasset en aktiv fritid gir bilkundene trygghet. 

 

Evig prosess 
Årets seier i Norsk Kundebarometer bekrefter at Volvo er på rett vei, og innsatsen for tilfredse kunder fortsetter. Volvo vil være med helt i toppen. Ove Hagen er stolt av JM Autos ansatte, deres faglige dyktighet og gjennomførte serviceinnstilling. Volvoforhandlerens visjon er klar, og gjelder lokalt som nasjonalt:
- Ønsket vårt er å hele tiden gjøre våre kunders bileierskap så problemfritt som mulig.